" Perjuangan tidak akan berakhir hari ini sebagaimana ia tidak bermula hari ini "

Sunday, May 15, 2005

Mashitah .. ooh Mashitah di manakah kamu Masih segar dalam ingatan kita bagaimana Mashitah menempelak Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan kononnya bertindak kasar terhadap 100 orang yang ditangkap dalam satu pesta arak di Zouk Club Jalan Ampang Selangor tempohari . Mashitah mengemukakan hujjah bagaimana pihak penguatkuasa tidak boleh bertindak kasar dengan pihak yang ditahan justeru ia bercanggah dengan ajaran agama . Saya bersetuju dengan pandangan tersebut . Bahawa Islam mengajar kita adab dan akhlak terhadap orang yang ditahan . Agar tidak berlaku suatu tindakan diluar kewarasan dan kewajaran seperti mencederakan , memalukan , menjatuhkan maruah dan seumpamanya . Tetapi soalnya dimanakah Mashitah ? apabila Adik Ahmad Hafizal - 18 tahun - digari tangannya sebelum dibawa ke penjara , apabila ia memilih penjara kerana tidak mampu untuk menjelaskan wang denda sebanyak RM 600.( sebelum ianya dijelaskan oleh pihak kerajaan Perlis ) Apakah kesalahan gagal hadhir Program Latihan Khidmat Negara sama dengan kesalahan merogol , merompak dan meragut sehingga ianya mesti digari ? atau Mashitah tidak berani membuat teguran apabila ia melibatkan dasar kerajaan ? atau sememangnya Mashitah seorang yang hipokrit ?

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Di akhir zaman, telah lahir ramai ulama-ulama yang jahat, yang menjual agamanya dengan harga yang murah, untuk kepentingannya sendiri.

1:31 PM

 
Anonymous Anonymous said...

Di akhir zaman, telah lahir ramai ulama-ulama yang jahat, yang menjual agamanya dengan harga yang murah, untuk kepentingannya sendiri.

1:31 PM

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home