" Perjuangan tidak akan berakhir hari ini sebagaimana ia tidak bermula hari ini "

Tuesday, February 28, 2006

HARGA MINYAK
NAIK RM 0.30 SELITER

Apa lagi yang boleh diungkap oleh pengguna atau rakyat seluruhnya, melainkan hanya berterima kasih ke atas Kerajaan Barisan Nasional yang diundi oleh mereka dalam pilihanraya lalu , di atas sikap kerajaan yang 'bercakap benar' bahawa minyak tidak naik lagi pada tahun ini ( 2005 ) sewaktu mengumumkannya kepada rakyat menjelang suku akhir tahun 2005 yang lalu .

Rakyat juga terpaksa berpuas hati dengan tindakan drastik kerajaan menaikkan harga minyak sebanyak RM 0.30 seliter menjelang akhir suku pertama tahun 2006 ini , justeru itu adalah kerajaan yang mereka mandatkan untuk menjaga dan mengurus kepentingan rakyat yang bernaung dalam negara ini .

Pastinya apa yang dilakukan oleh kerajaan dengan menaikkan harga minyak yang tentunya pula akan berhadapan dengan kenaikan harga barangan keperluan rakyat , adalah berasaskan 'untuk menjaga kepentingan rakyat terbanyak' .

Terima kasih kerajaan atas keprihatinan menjaga dan menaik taraf kehidupan rakyat terbanyak khasnya rakyat miskin dengan menaikkan harga minyak . Rakyat akan terus sabar dan menunggu kenaikkan berikutnya pada masa - masa akan datang demi pembangunan dan kemajuan yang dinikmati oleh semua.

Kerajaan Barisan Nasional tetap menjadi pilihan rakyat dan berjanji akan terus memberi kemenangan besar dalam pilihanraya akan datang justeru sikap prihatin kerajaan membela rakyat terbanyak dan rakyat termiskin .

Bagi membalas jasa baik kerajaan yang menjaga rakyat selama ini , apalah sangat dengan kenaikan harga minyak Rm 0.30 itu . Andainya kerajaan menaikkan harganya hingga ke RM 1.00 - 2.00 seliter lagi pun tak mengapa . Lagi pun ini bukanlah perkara baru bagi rakyat , bukankah kerajaan telah menaikkan harga minyak ini berkali kali .

Terima kasih kerajaan .
dari Wakil Rakyat Terbanyak .
Hj. Nasrudin Tantawi

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home