" Perjuangan tidak akan berakhir hari ini sebagaimana ia tidak bermula hari ini "

Friday, February 24, 2006

LIQA' FIKRI
DEWAN PEMUDA PAS PUSAT
ANJURAN :
LAJNAH TARBIYYAH DAN KEPIMPINAN DPPP
DENGAN KERJASAMA
DEWAN PEMUDA PAS NEGERI KELANTAN

Alhamdulillah , Liqa' Fikri Zon Timur yang menggabungkan Negeri Pahang , Terengganu dan Kelantan berjaya dilangsung hari ini di PUTIK Pangkalan Chepa , Kelantan Darul Naim .

Dua kertas kerja ( Syakhsiyyah Amilin Muttaqin dan Aplikasi Manhaj Tarbiyyah PAS Pusat ) dan satu sessi munaqasyah , melengkapkan Liqa Fikri kali ini .

Sebagai Pengerusi Lajnah Tarbiyyah Dan Kepimpinan DPPP , saya merakamkan tahniah kepada semua peserta yang hadhir , khasnya Lajnah Tarbiyyah DPP Kelantan selaku tuan Rumah .

Harapan saya , agar perbincangan dan perbahasan kita lebih separuh hari itu , bukan sahaja membekalkan maklumat dan motivasi kepada peserta , tetapi juga kesedaran dan keinsafan yang tinggi untuk merealisasikan natijah perbincangan kita hari ini.

Secara peribadi , saya sangat berbangga di atas kesedaran dan 'kebangkitan semula' Rijal Tarbawi , setelah menyedari bahawa Tarbiyyah adalah agenda terpenting parti bagi melengkapkan nilai kelayakkannya sebagai sebuah Gerakan Islam .

Pengalaman semalam dan keperluan masa depan , menjanjikan persediaan mantap kita di hari ini , ke arah melahirkan amilin ( petugas parti ) yang menepati piawaian sebagai seorang PEJUANG

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home