" Perjuangan tidak akan berakhir hari ini sebagaimana ia tidak bermula hari ini "

Friday, December 30, 2005

PEMUDA PAS GESA PIHAK BERKUASA AGAMA BERTINDAK

Dewan Pemuda PAS Pusat (DPP) menggesa pihak berkuasa agama disemua peringkat pusat hi8nggalah negeri membuat pemantauan dan menyekat sebarang aktiviti dan majlis liar yang akan diadakan sempena sambutan tahun baru 2006 ini.
Pihak DPP mendapat maklumat bahawa beberapa lokasi seperti Port Dickson, Langkawi, Tioman, Pulau Pinang, Danga Bay, Teluk Cempedak dan sekitar Lembah Kelang akan dijadikan 'venue' kepada pesta-pesta liar sambutan tahun baru, kata Naib Ketua Pemuda PAS, Mazlan Aliman.
Beliau berkata demikian selepas pertemuan dengan Setiausaha Sulit Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Dato' Abdullah Mohd Zin), Suhaimi Rafii di Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) hari ini. Turut hadir dalam pertemuan selama setengah jam itu ialah, Pengerusi Jabatan Pembangunan Pelajar DPP, Abdullah Abdul Karim dan wakil Pemuda PAS Gombak, Mohammad Ibrahim. Bagaimanapun Abdullah tidak dapat hadir dalam pertemuan itu atas alasan mempunyai komitmen yang lain. Pertemuan itu diadakan bagi menyerahkan memorandum kepada Abdullah berhubung beberapa isu termasuk isu sambutan tahun baru 2006, Black Metal dan kes Pendaki Gunung Everest, Mohammad Abdullah.
Mengulas lanjut isu sambutan tahun baru 2006, Mazlan berkata, pihaknya ada membuat cadangan kepada Jakim dan pihak berkuasa agam supaya membuat satu pasukan pemantau dan pencegah maksiat pada malam 31 Disember dimana kemungkinan besar banyak pesta maksiat akan dianjurkan pihak tidak bertanggungjawab. Begitupun jawapan yang diperolehi dari setiausaha sulit Abdullah amat mengecewakan kerana pihak Jakim sendiri katanya tidak ada satu pelan khusus bagi sambutan tahun baru 2006, kata Mazlan. "Kami amat kecewa atas sikap Jakim yang dilihat tidak bersedia dan tidak bersungguh-sungguh menghalang atau memantau sambutan tahun baru 2006," katanya.
Bagaimanapun diperingkat Pemuda PAS, pihaknya telah mengarahkan seluruh jentera pemuda negeri turun padang pada 31 Disember ini bagi membuat pemantauan dan mengedar risalah kesedaran sempena sambutan tahun baru 2006.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home