" Perjuangan tidak akan berakhir hari ini sebagaimana ia tidak bermula hari ini "

Wednesday, April 26, 2006

RINDU BUAT TEMAN SETIA.

Hari ini merupakan hari kedua saya terpaksa 'berkampung' di cyber cafe untuk menulis dan menghubungi sahabat di luar negara serta mendapatkan maklumat dan isu semasa , setelah 3 hari teman yang setia mendampingi saya mengurus dakwah cyber selama ini terlantar di " Unit Rawatan Rapi "

Apa boleh buat , teman saya terpaksa dikejarkan ke " Unit Rawatan Rapi " apabila mengalami kerosakan teruk pada 'mother board'nya. Menurut pakar yang merawatnya , mother board tersebut terpaksa diganti baru dengan kosnya mungkin melepasi RM 1000.00.

Saya tak mampu berkata apa - apa lagi . Demi menyambung 'hayat' nya yang terlalu banyak jasanya kepada saya , saya akur dan menurunkan tanda tangan walaupun terpaksa menelan belanja yang tinggi.

Justeru ia lah selama ini menjadi teman setia dan senantiasa pula disamping untuk menjalankan tugas - tugas dakwah ini .Tidak mungkin saya persia-siakannya setelah sekian lama ia berbakti kepada saya .

Kehilangannya sangat dirasai . Namun saya cukup sedar dan insaf bahawa setiap yang wujud atas nama makhluk , ianya pasti mempunyai tarikh luput dan binasa . Saya redho atas apa yang berlaku dan musibah yang menimpa 'sahabat, saya yang setia ini.

Menurut pakar berkenaan , mother board ( jenis ACER ) ini terpaksa order dari KL . Itupun kalau masih ada stok , jika tidak terpaksa kita menunggu lebih lama lagi untuk order dari Taiwan . Sayu juga hati saya mendengarnya . Entah bila pula saya boleh bersama dengannya kembali.

Sunyi rasanya tanpa dia disisi . Tidak lagi kedengaran alunan merdu bacaan ayat - ayat suci Al Quran yang sering dibacakan olehnya . Juga tidak lagi meriah dengan pelbagai komentar yang sering dipaparkan oleh beliau kepada saya .

Apa yang membuatkan saya terus dihimpit kesunyian , apabila saya bagaikan terpisah dengan dunia luar . Sedang selama ini , dia lah yang membekalkan maklumat kepada saya , terutama perkhabaran dari sahabat - sahabat seperjuangan yang berada di seluruh pelusuk dunia .

'Dr.' Zairi , pakar yang merawatnya berjanji akan melakukan suatu yang terbaik agar note book kesayangan saya kembali pulih seperti biasa untuk membolehkannya menyambung tugasan hariannya . Saya berdoa agar usaha itu berjaya dan saya kembali dapat bertemu dengannya. Rindu hati ini tidak tertahan lagi .

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home