" Perjuangan tidak akan berakhir hari ini sebagaimana ia tidak bermula hari ini "

Sunday, May 11, 2008

Perhatian buat semua sahabat

Kepada Sahabat - sahabat khasnya penceramah yang ingin mengulas isu Mahkamah Syariah dan Siti Fatimah Tan Abdullah yang dilaporkan oleh media bahawa beliau telah dibenarkan murtad dan disokong oleh seorang peguam melayu iaitu Ustaz Ahamad Jailani diharapkan terlebih dahulu mendengar wawancara Ustaz Ahmad Jailani dalam isu ini .

Wawancara tersebut boleh dicapai melalui link berikut :

2 Comments:

Blogger fathuze said...

Assalamualaikum w.b.t

Ni salah satu daripada pandangan peribadi saya semata2...

1. Cadangan supaya pihak Parti Islam Se-Malaysia mengambil inisiatif utk menjaga kebajikan hal-ehwal saudara2 Islam yg baru ini kerana peranan badan2 kerajaan pada masa sekarang terbukti sgt lemah. Kita juga x boleh terlalu mengharapkan akan peranan NGO2 seperti persatuan Cina Muslim or India Muslim kerana NGO2 ini mungkin x dpt nk bergiat cergas kerana faktor2 wang, logistik, etc. Kita perlu SATUKAN mereka supaya kebajikan mereka serta pemahaman terhadap Islam tidak diabaikan.

2. PAS boleh wujudkan satu sayap Parti yg dianggotai oleh ahli2 Saudara baru ini. Kenapa ianya tidak boleh diwujudkan sedangkan dalam PAS sendiri ada Kumpulan Penyokong Non-Muslim??? Adalah lebih baik jika PAS menjadikan langkah ini sebagai salah satu cara untuk mendekati kaum2 lain. Kemungkinan SEKIRANYA dakwah n kefahaman Islam ini disampaikan drpd golongan mereka sendiri (kaum Cina oleh Cina Muslim, Kaum India oleh India Muslim, Kaum Org Asli oleh Org Asli Muslim sendiri, etc) maka, mereka (golongan Non-Muslim) lebih mudah utk memahami n menerimanya.

3. Langkah ini saya kira boleh dikatakan sbg kita berdakwah secara serampang 2 mata.. Ini kerana, di samping hal-ehwal kebajikan saudara Islam baru ini dapat dijaga, pihak ulama PAS juga dapat memberi pemahaman yg lebih mendalam terhadap Islam kepada Saudara Islam yg baru ni utk mereka mendekati n berdakwah kpd ahli2 keluarga, sahabat handai, suku kaum, etc akan kesucian agama Islam ini sendiri.

kita dah x boleh membiarkan maruah Islam dicemarkan oleh org Islam sendiri (dlm kes Fatimah Tan ini, Suaminya itu WAJIB dipersalahkan).

PAS sebagai Parti yg memperjuangkan kesucian Islam perlu mengambil langkah yg pro-aktif dalam hal ini. Tolong jgn harapkan bidang kuasa undang2 Malaysia n badan2 kerajaan dlm bidang ini yg lemah utk menangani masalah ini.

Saya sudah bosan kerana setiap kali berlaku akan kes2 murtad sebegini (Saudara Baru Islam yg kembali murtad kpd agamanya) maka, bertempiklah semua persatuan2 n NGO2 Islam (PAS, ABIM, JIM, etc) menyalahkan akan ketidakefisienan peranan undang2 syariah Islam di Malaysia dan juga fungsi badan2 kerajaan yg sememangnya lemah. Sudah sampai masanya bagi PAS MENGETUAI dan mengambil tindakan yg PRO-AKTIF bagi menjaga KEBAJIKAN dan KESUCIAN agam Islam serta para Penganutnya di Malaysia ini.

Saya berharap agar YB dpt memberi respon setelah membaca komen saya ini. Wassalam.

10:58 AM

 
Anonymous Anonymous said...

salam ziarah ya ustaz,

kes siti fatimah adalah satu sejarah luka umat islam malaysia, yg parutnya akan bernanah sampai bila-bila

sedihnya dgn sistem perundangan negara...sedih lagi dgn silap langkah ustaz peguambela yg memenangkan kes murtad ini...

bacalah sautun nahdah keluaran SN173 oleh Hizbut Tahrir,
mungkin ustaz ada pandangan yg berbeza...

kebenaran takkan mampu dicipta manusia, kerana kebenaran itu hanyasanya datang dari Allah yg esa..

pas sentiasa dihati saya...

1:15 PM

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home