" Perjuangan tidak akan berakhir hari ini sebagaimana ia tidak bermula hari ini "

Friday, June 29, 2007

BerjuangLah ...

Saya melihat bahawa perjuangan Islam adalah terlalu suci untuk kita memandang rendah kepadanya justeru Islam adalah agama yang sangat tinggi kedudukannya. Ia juga terlalu mulia untuk kita berasa kerdil dan terbuang tatkala bersama dengan Islam justeru ia adalah agama yang hebat dan pernah menguasai sebahagian besar muka bumi ini.

Bertolak dari nokhtah tersebut , kenapa masih ada dikalangan kita yang teragak - agak malah berfikir ratusan kali untuk mengambil keputusan turun ke medan bagi memperjuang dan mempertahankan Islam yang kini sedang dikepong dari segenap arah dan penjuru.

Benarlah perjuangan ini tidak menjanjikan material sebagai imbuhan berjuang , tetapi saya lihat sebahagian mereka yang menolak perjuangan ini dengan alasan tersebut juga tidak ke mana perolehan material mereka berbanding pihak yang gigih berjuang dan berkorban kepentingan duniawi mereka.

Lebih malang , jika hidup mereka ditimpa derita bersilih sengsara sedang mereka menolak Islam sebagai perjuangan dan cara hidupnya. Dunia mereka hina dan akhirat pasti sahaja binasa.

Sementara penderitaan dan kesakitan yang dialami oleh pejuang yang tekun menggalas tanggungjawab dakwah dan jihad ini meletakkan mereka lebih berwibawa di dunia dan akhirat pula tentu sahaja berdarjat tinggi .

Menginsafi perkembangan semasa yang kini diselubungi mendung musibah angkara maksiat dan mungkar yang kian membarah , sangat wajar bagi setiap individu muslim turun bergelanggang guna menjulang kembali kegemilangan Islam yang pernah ditempa sejak sekian lama. Sama sekali kita tidak boleh membiarkan keadaan ini berpanjangan melainkan para satria dan perwira Islam mesti segera bangkit menjulang kembali haibah dan himmah agama suci ini.

Kerahkan segala keupayaan dan kemahiran yang dimiliki untuk mempertahankan Islam tercinta , sekurang - kurangnya menjadi tanda syukur kita kehadhrat Ilahi di atas nikmat keupayaan tenaga , kecerdasan minda dan kemahiran teknikal yang dikurniakanNya.

p/s :

Hari ini , harapnya semua sahabat dapat turun beramai - rama ke Kedutaan Britain sejurus selesai solat jamaat untuk kita melahirkan bantahan ekoran isu penganugerahan pingat yang membawa gelaran SIR kepada Salman Rushdie .

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

Links to this post:

Create a Link

<< Home