" Perjuangan tidak akan berakhir hari ini sebagaimana ia tidak bermula hari ini "

Sunday, May 11, 2008

ZIARAH DAN TAKZIAH
DEWAN PEMUDA PAS PUSAT


Rombongan Dewan Pemuda PAS Pusat dan Dewan Pemuda PAS Negeri Perlis tiba ke perkarangan rumah mangsa bunuh ( Allahyarham Hatib bin Leman ) akibat salah faham di KualaPerlis .



Sayu hati kami melihat keadaan dan tahap kehidupan mereka sekeluarga . Sungguh malang apa yang berlaku . Semoga Allah memberi ketabahan buat keluarga ( isteri dan anak ) Allahyarham



Fazilah Muhammad, 31, isteri kepada Hatib Leman yang mati dibelasah sekumpulan lelaki


“Mereka mengheret suami saya keluar dari rumah ketika kami anak-beranak sedang asyik menonton televisyen dan memukulnya bertalu-talu sehingga dia tidak sedarkan diri sebelum disahkan meninggal dunia."

Fazilah berkata, suaminya dipukul selepas dituduh memanjat rumah jiran untuk mengintai dan mencabul seorang kanak-kanak perempuan berusia 12 tahun sehari sebelum itu. Tapi, dakwaan itu tidak benar kerana suami saya berada di rumah bersama dia dan anak-anak pada masa dia dituduh melakukan perbuatan tidak senonoh itu.

“Saya turut mendengar perbualan kumpulan lelaki yang memukulnya bahawa mereka tersalah orang.“Malah, budak perempuan yang dibawa untuk membuat pengecaman selepas kejadian itu juga mengaku Hatib bukan orangnya dan mengakui mereka sudah tersilap memukul suami saya,” katanya.

Fazilah yang tidak bekerja dan baru dua bulan menyewa rumah di situ hilang tempat bergantung dan sumber pendapatan untuk membesarkan lima anaknya berusia sebulan hingga 18 tahun berikutan kematian Hatib.

Kepada siapa yang ingin membantu meringan nasib mereka sekeluarga , bolehlah menghulurkan bantuan kepada Dewan Pemuda PAS Perlis atau terus ke Keluarga allahyarham di Kuala Perlis.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home