" Perjuangan tidak akan berakhir hari ini sebagaimana ia tidak bermula hari ini "

Saturday, February 07, 2009

Bubar Dun Perak
Beri Peluang Rakyat Memilih

Parti Islam SeMalaysia (PAS) adalah sebuah parti yang sah berdaftar dan senantiasa mendukung prinsip rukunegara termasuklah prinsip kesetiaan kepada raja dan negara, keluhuran perlembagaan dan kedaulatan undang-undang

Kami sepenuhnya percaya bahawa kedudukan kesemua prinsip-prinsip rukunegara ini haruslah dihormati oleh seluruh warga di dalam negara kita ini untuk memastikan keharmonian dan keadilan yang menyeluruh terus terpelihara.

Oleh yang demikian, PAS berpendapat bahawa suasana kekalutan yang sedang berlaku di negeri Perak Darul Ridzuan pada masa kini boleh dielakkan dari menjadi lebih buruk sekiranya prinsip asas yang merujuk kepada undang-undang negeri dan perlembagaan persekutuan dijadikan rujukan.

PAS berpandangan bahawa Menteri Besar (MB) Perak pada masa ini, iaitu Dato' Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin, hanyalah boleh diturunkan dari kedudukannya sebagai menteri besar menerusi undi tidak percaya yang dilakukan di dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) semasa ianya bersidang.

PAS yakin bahawa sekiranya permohonan MB untuk membubarkan Dewan Undangan Negeri diterima, maka suasana yang tegang dan boleh menuju kepada satu krisis perlembagaan boleh dielakkan.

Pembubaran Dun akan membuka ruang kepada rakyat untuk membuat pilihan mereka menerusi satu pilihan raya yang menyeluruh di negeri Perak.

Saya juga ingin meminta kepada seluruh rakyat di negeri Perak khususnya dan seluruh ahli dan penyokong kerajaan Pakatan Rakyat di seluruh negara secara amnya supaya bertenang dan tidak terjebak dalam perangkap provokasi yang mungkin ditimbulkan oleh pihak-pihak tertentu.

Dato' Seri Tuan Guru Hj. Abdul Hadi Awang
Presiden PAS

17 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Assalamualaikum ustaz,

Kita semua org melayu.Orang islam.Walaupun semasa dr.nizar menjadi MB, tapi nampak sangat DAP yang memainkan peranan. Tanah 999 tahun nak diberikan kepada orang Cina. Banyak peluang business diberikan kepada orang Cina. Bile sultan nampak, pasti Sultan marah.

Korang fikirkan la sejenak.Jangan ikut perasaan. Dalam hal ini, lebih baik Umno amik alih, jadi hal2 yg merugikan orang melayu dapat diselamatkan.

Kalu semasa nizar jadi MB, tapi hal2 yg merugikan orang melayu tidak berlaku,maka tidak jadi masalah. Tengok pada Kedah, PAS memerintah,tetapi UMNO tak kacau pun,sebab UMNO tahu Kedah under orang melayu.

Saya bukan penyokong UMNO atau PAS atau PKR. Saya orang melayu Islam dan dalam hal-hal tertentu , kita kena bijak memilih. Jangan gadaikan hak-hak orang melayu.

Sebagai contoh,masa hari raya, semua harga barang naik,tetapi masa raya cina, kenapa harga barang tak naik ?

7:59 AM

 
Anonymous Anonymous said...

Tak lama dulu semasa krisis pemihilan menteri terengganu PAS amat amat marah kepada BN kononya BN itu penderhaka kepada sulta..TAPI SEKARANG KITA TENGOK SIAPA YANG PENDERHAKA SEBENARNYA!!!!!Sekurang-kurangya BN meminta maaf selepas kejadian itu TAPI PAS ADA MEMINTA MAAF??!!!PAS PENDERHAKA!!!DAP PENDERHAKA!!!PKR PENDERHAKA!!!!!!!!!!KAMU SEMUA PATUT DIBUNUH!!!!!!!!!!!!!DAULAT TUANKU!!!!!DAULAT TUANKU!!!!!!!!!DAULAT TUANKU!!!!!!!!!!

8:17 AM

 
Anonymous Anonymous said...

DAULAT TUANKU!!!!!!!!DAULAT TUANKU!DAULAT TUANKU!!!!!!!!!!!!BIAR SAMPAI TITISAN DARAH TERAKHIR!!SEBAGAI ANAK MELAYU AKAN KU PERTAHANKAN HAK SULTAN!!!!!!!!NIK AZIZ DAN KARPAL SINGH PATUT DIBUANG NEGARA!!!!!KAMU LEBIH BANGGA BEKERJA DENGA KELING SINGH DARIPADA RAJA MELAYU!!!!!!!!!

8:20 AM

 
Anonymous briged said...

salam ustaz.....
sy xder nak komen apa ar,cm nak bg cadangan kat ustaz ckit jer klau bleh ar komen2 org yang yang terlalu keterlaluan kt blog ustaz ni xusah di paparkan ar.truk sngat bhasa dia org guna.....
anak murid ustaz..
perak mali...........:-)

12:34 PM

 
Anonymous Anonymous said...

UMNO nak bela Melayu ? Nak bela Islam ? Nak bela Sultan ? Bermimpi sajalah jawabnya ! Orang yang berpolitik sempit dan bodoh saja akan mengatakan UMNO itu pembela Sultan, Melayu dan Islam !

Sapa yang mengaibkan Sultan kalau tidak UMNO dan pemimpin2nya ! Siapa yang menjahanamkan Melayu kalau bukan UMNO dan pemimpinnya !

Tengok sajalah persempadanan semuala kawasan pilihanraya 2003 ! Demi untuk memastikan PAS kalah didalam pilihanraya habis kerusi-kerusi yang dahulunya majoriti Melayu diracik-racik sehingga faktor kemenangannya dipegang oleh bangsa lain ! Dengan harapan bangsa lain tidak akan mengundi PAS ! Apa yang berlaku hari ini adalah hasil tindakan survival politik UMNO yang hendak menjaga kedudukan mereka ! Tengok tanah di Johor tu tempat kelahiran UMNO pemimpin mana2 yang dok pakat jual satu persatu tanah strategik orang Melayu kepada Singapura ! Siapa yang jual pasir kepada Singapura sehingga Singapura meluaskan jajahan mereka ? Siapa ? UMNO dan pemimpin2 merekalah ! Kaji tanah2 di Kota Tinggi berapa banyak daripadanya kini dimiliki oleh Cina Singapura ? Tengok kat mana duduknya org Melayu tu kat Kempas , bandaraya Johor Bahru dan tempat2 lain yang membangun ? Tu dia duduk kat setinggan ! Nak bela Melayu ? Haprak !

Nak jaga kedaulatan Sultan ? UMNOlah yang memusnahkan institusi Raja sehingga menjadi seperti rubber stamp saja dalam pemerintahan negara. nak bela Sultan ! Macam hampeh !

Bila PR acah kata ada UMNO nak melompat ke PR mulut busuk pemimpin UMNO dok sibuk cakap tindakan tak bermorallah ! Membelakangkan demokrasilah ! Menafikan hak rakyatlah ! Oh ! bila puak2 dia buat boleh pulak. Kata demi kepentingan Melayu ! Demi kepentingan Islam !Kepala otak kau orang ! Kalau dah dasar menafik memang munafik jugalah !

12:35 PM

 
Anonymous Anonymous said...

Kesimpulannya kat sini,dua parti samaada BN atau PR sama saja,tengok betulbetul..satu cakap satu salah satu cakap satu salah padahal dua dua pun pernah buat hal yang satu tu..hahaha!Paling bagus hapuskan kuasa politik di Malaysia ni Bagi Sultan memerintah penuh!!!PAS mem perjuangkan agama??Mana dorang masa Karpal singh terang2 hina islam?haha..BN bela bumiputera?Banyak lagi bumiputera yang menggangur ni!DAULAT TUANKU!

12:46 PM

 
Blogger ariff55 said...

Allah dah tarik balik kuase yg diberi kepadaNIzar kerana kuase beliau tu disalahguna dengan tidak memanggil dua ADUN tu untuk bertaubat drp kemurtadan mereka menghalalkan ZINA dan RASUAH???
PAS perlu muhasabah diri dan mulakan tarbiyyah yang tersusun rapi...

12:48 PM

 
Blogger ariff55 said...

jangan terpedaya dengan main politik SOsialis Internasional..

12:50 PM

 
Blogger ariff55 said...

Chua Soi Lek kita marah tapi bila puak kite kite jadik syaitan bisu sebab nak ampu

1:01 PM

 
Blogger ariff55 said...

ni lah bahananye apabilakite bercakaran sesama kite... yg terang murtad kite diam sebab nak ampu sosilis internasional

1:03 PM

 
Blogger ariff55 said...

Inilah masanye kite muhasabah diri dan mentarbiyyah mendakwah puak yg walanye ke sosialis internasional tu supaya faqih tentang ISLAM

1:06 PM

 
Blogger ariff55 said...

UNDI tidak percaya dalam DUN Perak!!!

Daripada Abu Abbas, Abdullah bin Abbas r.a : Bahawa pada suatu hari saya sedang berada di belakang Rasulullah SAW ( di atas binatang tunggangannya ), lalu sabda baginda : ‘Wahai anak kecil, sesungguhnya aku telah mengajar kamu beberapa perkataan. Peliharalah ( perintah ) Allah, nescaya Dia akan memelihara kamu, peliharalah ( kehormatan ) Allah, nescaya engkau akan merasakan Dia berada bersama-samamu. Jika engkau memohon, pohonlah kepada Allah semata-mata. Jika engkau meminta pertolongan mintalah kepada Allah semata-mata. Ketahuilah bahawa jika semua umat manusia berkumpul untuk memberikan kepadamu sesuatu menafaat, nescaya mereka tidak akan mampu memberi menafaat itu, melainkan dengan sesuatu yang telah ditaqdirkan oleh Allah. Begitu juga sekiranya mereka berkumpul untuk menentukan suatu mudharat untuk kamu, nescaya mereka tidak akan mampu menentukannya, melainkan dengan suatu yang telah ditentukan Allah ke atas kamu. Telah diangkat kalam ( tulisan ) dan telah kering ( tinta ) buku catitan.’

(Riwayat Tirmizi)

3:52 PM

 
Anonymous Anonymous said...

Salam,
UMNO nak bela melayu???poooorah ciiit.....nak jaga perut masing2 ada la....faham nasionalis akan hancur juga nanti....
kenapa nak bising pasal bagi hak tanah kekal kat rakyat tak kira bangsa pun jadi masalah????Nizar bukan bagi kat Cina sahaja...melayu pun lagi banyak dapat hak milik tanah di perak...tapi media hanya tonjolkan nizar bagi kat cina...propaganda jahat begini akan berterusan...padahal apa yg nizar buat adalah adil...sbb mereka juga adalah rakyat perak, warganegara malaysia yg sudah bergenarasi hidup di sana....
cuba tanya sapa jual tanah Johor kat kat warganegara singapura???
saya org mlayu...tapi saya cukup benci dengan semangat kebangsaan...mereka2 yg tamak kuasa akan terus membangkitkan isu2 perbezaan sesama kita....sbb nak kita bercakaran supaya mereka boleh hidup senang dengan duit kerih perih kita....
GO TO HELL UMNO....
-ATAS PAGAR....INSYA ALLAH going to be PAS Member one fine day.....

4:41 PM

 
Anonymous Anonymous said...

Bodohnya kita melayu bertekak,bercakar sesama sendiri padahal bangsa bangsa karpak sink dan lim kiyai siang ketawa terbahak bahak tengok kita,aku tak menyebelahi mana mana parti TAPI aku yakin punca semua adalah KERANA ANWAR IBRAHIM TAK SABAR NAK JADI PM!!!!AWAS MELAYU JANGAN SAMPAI KITA DIPERBODOHKAN!!

9:24 PM

 
Blogger ariff55 said...

wajib taubat kerna mendiamkan diri apabila hukum Allah ZINA dan RASUAH betina dihalalkan oleh anggota EXCO Nizr sendiri///

11:08 AM

 
Blogger ariff55 said...

termasuklah ustaz sekali diam...

11:08 AM

 
Anonymous Anonymous said...

takpeeeeeeee,rasuah betina tuuu bukan projek umno jadi kira halaaalllll leerrrrr....apa PR buat semua halallllllll...tak gitu yee ustaz?????????

1:58 PM

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

Links to this post:

Create a Link

<< Home