" Perjuangan tidak akan berakhir hari ini sebagaimana ia tidak bermula hari ini "

Tuesday, February 03, 2009

BERJUANG BIARLAH BERPRINSIP

Melibatkan diri dengan parti dan terjun ke medan politik bukan suatu tindakan yang main - main . Rasa nak masuk kita masuk dan rasa nak keluar kita keluar . Rasa nak terjun kita terjun dan rasa nak lompat kita lompat .

Sepertilah dunia politik ini tiada tuhan yang memandang dan malaikat yang mencatat ...

Apatah lagi seorang muslim yang mempunyai aqidah , akhlak dan fikrah . Penglibatannya di medan siasah atau politik adalah sebuah perjuangan dan ia memerlukan prinsip yang jelas dan tegas .

Seorang muslim sewajarnya memiliki harga diri dan maruah yang tidak mungkin boleh ditukar dagang dengan nilai mata wang dunia . Biar berapa taruhannya , perkiraan seorang muslim tidak terhenti di muka dunia bahkan masa depannya di akhirat terlebih aula diambil kira .

Seorang politikus yang beragama Islam tidak boleh membebaskan diri dari hukum taklifi yang membabitkan dosa dan pahala atau syurga dan neraka . Biarpun dimercu kuasa dan pengaruh , taqwa dan wara' mestilah senantiasa tersemat dijiwanya .

Justeru seorang muslim yang taat menjadikan politik sebagai landasan untuk mendaulatkan syariat dan meninggikan syiar agama Allah swt ini .

Sekali - kali mereka tidak membenarkan diri mereka menjadi kuda tunggangan para banjingan politik yang tidak bermoral dan beretika . Apalagi nilai diri dan harga maruah mereka hanya dijual semurah pil kuda dipasaran gelap .

Inilah kekotoran sebuah politik kotor yang tidak berpaksi kepada akhlak dan etika dan bertunjangkan prinsip perjuangan .

Ahli Politik sekelian !

Kalau kita berpolitik biarlah politik itu membina perjuangan dan apabila kita berjuang biarlah berprinsip tanpa syarat .

Tentu sahaja penglibatan kita bersama perjuangan ini untuk meninggikan kalimah Allah swt sehingga ia lebih tinggi mengatasi ideologi ciptaan manusia , justeru itu tanggungjawab kita sebagai seorang hamba Allah swt . Lantaran itu kita mesti sabar mendepani pelbagai cabaran dan mesti pula tabah menyerap tekanan .

Kalau kita tidak berani dan tidak pula bersedia maka usahlah kita berjuang . Sebaiknya tunggu sahaja keputusan dari Allah swt .

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

salam,ust..saya rasa utk plhnraya kecil ni(kalau cfirm jadi), biar pmpnan pas la yg btnding..jgn bg dh geng2 keadilan ni..nak btnding bnyk tmpt,tapi pmpnan moral dn prnsip tkde..bckp soal moral sokmo ketua dia tu...mhn dfkirkn cdgn saya yg serius ni..jgn letak hrpn tgi sgt pd keadilan..asal dari umno,jd pnykit umno tu ada lg..dulu sblm plhn raya umum,yg tarik diri di johor,keadiln jgk smpi mng pcuma pada BN..fikirkn.ctohi pmpnan pas mcm ust ya di kemuning,klntn..sgup tolak puluhn ribu krna prnsip..pd hal klntn hnya tgl stu krusi dn ust ya hnya lebih 1 undi shj..ni lah bjuang ngan aqidah.fhm bjuang adlh amnh Allah,bkn skdr marah umno...ishhh..geram aku..

7:50 AM

 
Blogger Nasrudin bin Hassan at Tantawi said...

Insyaallah . kita serah kepada pucuk pimpinan dan kita senantiasa menghormati prinsip bertahalluf

Allah bersama kita insyaallah

1:26 AM

 
Anonymous Anonymous said...

SALAM USTAZ,

DUN PERAK BUBAR. USTAZ KENA KE PERAK LER YER.....
KEJOR YOP KEJOR!!!!!!!!

5:22 PM

 
Anonymous Anonymous said...

"BERJUANG BIARLAH BERPRINSIP"....Tapi adakah PAS itu sebuah parti yang berprinsip..Saya tengok hari ni cakap lain esok lusa cakap lain..lagi teruk macam jadi ekor pada DAP.

8:32 AM

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

Links to this post:

Create a Link

<< Home