" Perjuangan tidak akan berakhir hari ini sebagaimana ia tidak bermula hari ini "

Wednesday, May 04, 2005

KEJAYAAN XPDC DAKWAH 1 Mei yang lalu , Saya bersama Al Fadhil Ustaz Idris Hj. Ahmad Timbalan Ketua DPP Pusat telah memimpin siri XPDC Dakwah siri 3 . Lokasi kami kali ini ialah Stadium Merdeka , sempena konsert Fenomena Dangdut Inul Daratista. Sekitar 100 orang petugas , yang turut disertai oleh Tuan Hj. Mohd Nor Timbalan Pesuruhjaya PAS Selangor hadhir untuk menjayakan XPDC Dakwah ini . Risalah bertemakan Kembalilah Kepangkuan Agama diedarkan kepada pengunjung konsert tersebut. Saya juga merakam tahniah kepada Muslimat yang turut hadhir menyertai pasukan petugas kami untuk menyelesaikan XPDC Dakwah siri 3 ini. Pada saya bukan sahaja XPDC ini berjaya dilaksanakan dengan baik , setelah kami berjaya mengedarkan 5000 risalah kepada semua pengunjung yang rata - ratanya terdiri dari masyarakat warga Indonesia . Hanya segelintir dari kalangan masyarakat tempatan dilihat turut mengunjungi konsert Inul yang penuh kontraversi.Tambahan pula , sekitar jam 9 malam hujan lebat menyuramkan suasana . Anggaran saya sekitar 3 - 4 ribu sahaja yang mengunjungi konsert tersebut . Ini adalah kegagalan pihak penganjur untuk mencapai target mereka , 15 hingga 30 ribu pengunjung . Saya tidak mahu berbicara mengenai kegagalan mereka , tetapi apa yang saya nak utarakan ialah kejayaan pelbagai agensi ummah yang terdiri dari Pemimpin Gerakan Islam , para Ulama' , NGO Muslim dan juga individu individu prihatin yang memainkan peranan masing masing untuk menyedarkan masyarakat mengenai risiko dan implikasi sosial malah akhlak dan aqidah ekoran konsert seperti itu. Biarpun menghadapi pelbagai halangan dan rintangan , seluruh agensi ini begitu teruja untuk menyuarakan pandangan dan mempamerkan sikap serta bantahan terhadap apa jua fenomena hedonisme. Syabas saya rakamkan disini . Tidak saya nafikan halangan yang terpaksa dihadapi tambahan pula konsert hiburan yang sememangnya mendapat kelulusan pihak berwajib seperti Kementerian dan PDRM . Maksudnya , kita bukan sahaja berhadapan dengan kejahilan masyarakat terhadap fenomena seperti ini , tetapi juga kedegilan kerajaan yang masih kelihatan galak menganjurkan program hiburan melampau , serta kelesuan ulama rasmi kerajaan terhadap isu - isu hiburan yang merosakkan akhlak dan moral ummah. Harapan saya agar kesedaran begini terus menguasai semua agensi ummah demi menyaingi arus hedonisme dan liberalisme yang kian marak kini . Juga saya harapkan agar kerajaan segera menginsafi tanggungjawab mereka untuk menyelamatkan masyarakat dan rakyat kita dari penyakit sosial , akhlak dan aqidah yang kian menular pada hari ini dengan kembali Kepangkuan Agama .

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home