" Perjuangan tidak akan berakhir hari ini sebagaimana ia tidak bermula hari ini "

Wednesday, August 13, 2008

SELAMAT BERMUKTAMAR
DAN BERJAYA DI PERMATANG PAUH
Hari ini ( malam ) akan berlangsungnya perasmian Muktamar Dewan Pemuda PAS Pusat 0leh Al Fadhil Ustaz Nasarudin bin Mat Isa selaku Timbalan Presiden PAS .

Semoga Allah memberikan taufiq dan hidayah buat semua saf pemuda bermula Ketua DPP Pusat Yb. Salahudin Ayyub hinggalah kepada seluruh ahli pemuda agar berjaya bermuktamar dengan baik dan menghasilkan satu natijah yang baik pula . Pastinya kebaikan lah menjadi harapan semua .

Terlalu banyak isu yang rasanya akan ditimbulkan oleh para perwakilan dalam muktamar kali ini. Sememangnya itulah kemeriahan muktamar , apabila ia panas dengan perbahasan para perwakilan yang menyentuh pelbagai isu .

Saya mendoakan agar semua perbahasan tersebut berjalan dengan baik . Penuh adab dan semangat persaudaraan yang tinggi berasaskan al ukhuwwah fillah . Sekalipun mungkin timbul khilaf atau perbezaan pendapat , jadikan ia sebagai cambahan minda dan kita berlapang dada dengan semua pihak .

Perbezaan pendapat tidak seharusnya dibaca sekali dengan perbalahan . Waliyazubillah , minta jauh dari sebarang perbalahan dan permusuhan. Awasi mainan syaithan a'laihi laknatullah ketika mana kita berbeza pendapat . Berbezalah dalam ruang ilmu dan fakta namun diselubungi kasih sayang dan semangat berpasukan ( pemuda ) untuk terus bergandingan dalam mencapai matlamat yang saya kin tiada khilaf padanya iaitu Islam dan mardhatillah .

Menghormati pandangan orang yang berbeza dengan kita adalah satu sikap positif dalam kita berbeza pandangan. Mungkin kita tidak menerima pandangan tersebut tetapi menghormati pandangannya adalah wajar .

Demikian juga sebarang teguran dan kritikan yang dilemparkan khasnya kepada pimpinan pemuda adalah sangat di alu - alukan agar ia menjadi satu ibrah ( pengajaran ) atau ingatan kepada mereka ( termasuk saya ) agar berhati - hati dalam memimpin dan serius dalam melaksanakan tanggungjawab .

Saff pimpinan mestilah tenang dan berlapang dada dalam menerima teguran dan kritikan tersebut dengan menginsafi bahawa masih terlalu banyak perkara yang kita perlu pertingkatkan khasnya berkait prestasi keiltizaman kita terhadap aktiviti amal islami yang diperjuangkan selama ini .

Semoga semangat syura terus sirna melalui Muktamar Dewan Pemuda PAS Pusat nanti ( demikian juga harapan saya kepada Muktamar PAS Pusat yang akan berlangsung pada 15 hb nanti )

Pilihan raya Permatang Pauh .

Sepanjang kita bermuktamar ini , akan berlangsung pilihanraya kecil P. 44 Permatang Pauh yang ditandingi oleh Dato' Seri Anwar Ibrahim mewakili Pakatan Rakyat sementara bagi pihak BN masih terkial - kial mencari calon sesuai dan layak untuk bertanding .

Saya turut mendoakan kejayaan buat Dato' Seri Anwar Ibrahim agar beliau kembali ke parlimen dan besar harapan saya agar beliau benar - benar mampu melaksanakan perubahan yang positif dalam memimpin rakyat dengan meletakkan Islam sebagai matlamat perjuangan .

5 Comments:

Blogger abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

Kalau PAS berkempen kat PP, agaknya isu apa dia nak bawa?

Kalau DAP berkempen kat PP, agaknya isu apa dia nak bawa?

Kalau semuanya bersatu, berkempen untuk menjahanamkan MELAYU dan menyokong PKR supaya UITM dibuka kepada semua kaum, memberi kuota lebih pada bukan Melayu dalam jawatan kerajaan dan membina lebih banyak rumah berhala HINDU, itu kiranya PERJUANGAN BERSAMA.

Tapi abe MIE hairan ada manusia menganggap Tugu Peringatan sebagai berhala sedangkan Kat Terengganu masa PAS memerintan, patung penyu digandi dengan PATUNG MAT REMPIT BERWAJAH HADHI dikira tak apa.

abe MIE ada cerita tentang KEKECEWAAN PAS dengan PR yang semakin hari semakin terkoyak.

12:33 PM

 
Blogger melayutara said...

Salam Ustaz,

Saya tidak yakin DSAI akan mempertahankan maruah Islam dan Melayu.

5:25 PM

 
Blogger abe MIE said...

Nampaknya ahli PAS tidak puas dengan layanan yang diberikan oleh Pakatan Rakyat terutamanya DAP dam PKR.

Baharu saja 5 bulan, nampaknya Pakatan ini bukan sahaja TIDAK YAKIN YANG ANWAR IBRAHIM AKAN MENJADI PERDANA MENTERI.

PAS walaupun minoriti dalam Pakatan, mereka juga mahukan PM daripada Ulama dan dalam kata lain mereka juga tidak sukakan Anwar, namun terpaksa berlakon untuk sementara waktu.

Abe MIE hairan kenapa mereka tidak suka kepada 'Umar Abdul Aziz PAS' iaitu Lim Guan Eng. Sebelum ini bukan main mereka beria-ria menyokong Khalifah

Kafir sebagai pemimpin teragung. PAS tidak dapat menilai mana yang kaya dengan permata.

Bagi Abe MIE, kalau orang Cina boleh memperbodohkan PAS, mereka tidak segan akan memperbodohkan Melayu keseluruhan. Mujurlah UMNO masih kuat dan apa yang berlaku telah menyebabkan golongan muda sudah hilang keyakinan dan tidak berminat dengan madah berhelah perjuangan PAS sehingga kini ibarat UMPAMA MIMPI DALAM MIMPI.

abe MIE hendak tanya, PAS hebat, tersohor dan 'kuat' kerana APA? Adakah kerana pembangunan ekonomi rakyat Kelantan? Perjuangan Islam sekuat Iran melawan Amerika? Membela rakyat yang miskin? Menyediakan peluang pekerjaan kepada rakyat? Berjaya Menarik pelabur terbesar?

atau PAS hanya kaki sorak bila UMNO berpecah? mendapat kemenangan kerana anti-UMNO dan undi protes? Berjaya mengadakan demonstrasi besar-besaran? Mengkafirkan Melayu sebagai ISlam? DAN BANYAK LAGI. Seminggu menulispun tak boleh habis.

10:59 PM

 
Blogger jali said...

ustaz, sy ni nak komen pasal blog ustaz ni,bagi sy mmg posting ustaz ni hebat tp font yg nampak serius sgt,cuba gune font yg santai skit, nak bg contoh xtau jugak tp kalo blog yg mesre2 ni mcm blog roslan sms,hrp boleh la,boleh ye

11:37 PM

 
Blogger Ajun said...

laaa... ada jugak DIA kat sini.

11:23 PM

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

Links to this post:

Create a Link

<< Home