" Perjuangan tidak akan berakhir hari ini sebagaimana ia tidak bermula hari ini "

Sunday, September 28, 2008

Selamat Hari Raya Aidil Fitri
Buat semua sahabat seperjuangan .

Saya sekeluarga mengambil kesempatan di hari yang penuh dengan kemuliaan dan keberkatan ini , terlebih dahulu untuk memohon maaf atas segala salah dan silap . Semoga ukhuwwah fillah dikalangan kita anggota Gerakan Islam terus bersemi tanpa sebarang ruam yang hanya mencacat hubungan persahabatan antara kita.

Tiada dinafi , terlalu sukar mengawal emosi dan terlalu payah membendung rasa tetapi jauh lebih sukar dan payah untuk memutus hubungan persahabatan yang telah kita bina bersama dengan sumpah perjuangan ini. Mudah – mudahan seketika nanti , akan tiba detik kita kembali bertaut kasih tanpa curiga .

Apa yang perlu kepada kita agar bersabar buat sementara dengan tidak melakukan sebarang tindakan luar jangka yang membuatkan musuh bertepuk tangan melihat kita berantakan .

Mohonlah kepada Allah swt. agar saff perjuangan ini kian rapat , memimpin tindakan yang terarah memacu hala tuju yang jelas ke arah mendaulatkan syariat Allah swt di atas muka bumi ini .

Turut menginsafi kemelut yang melanda jamaah semakin hari semakin sulit situasinya , maka saya sangat mengharapkan agar bulan Syawal yang bakal menjelma akan menjadi Pelan Damai buat semua . Atas nama kalimah tauhid kita beriman , atas nama kalimah tauhid kita berjuang maka atas nama kalimah tauhid yang di laungkan di pagi raya kelak menjadikan kita erat dan utuh bersatu .

Oleh : Hj. Nasrudin bin Hj. Hassan at Tantawi , Wan Hamidah binti Wan Daud , Iffatul Hannan , Iffatul Munirah , Afif Syairazi , Afif Syaibani , Iffatul Widad , Afif Syaikhani

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

Links to this post:

Create a Link

<< Home