" Perjuangan tidak akan berakhir hari ini sebagaimana ia tidak bermula hari ini "

Monday, October 13, 2008

HAPUS ( ISA )
Tahun Baru Tanpa ISA

Dewan Pemuda PAS Pusat yang telah bermesyuarat pada hari sabtu 11 . 10 . 2008 di Taman Melewar memutuskan satu bantahan dan desakan agar pihak Kerajaan UMNO dan BN segera membebaskan tahanan ISA.

Mesyuarat DPPP telah membentuk satu jawatan khas yang ketuai oleh Ustaz Azman Syafawi dan timbalannya sdr. Abdullah Karim.

Turut diputuskan ialah satu bantahan besar - besaran ( Himpunan Raksasa Menghapuskan ISA : HAPUS 09' ) akan dianjurkan pada :

10 January 2009 :
Tema : Tahun Baru Tanpa ISA .

Sejurus selesai Mesyuarat DPPP , Jawatan Kuasa Khas HAPUS ISA 09' terus berbincang dan merancang beberapa aktiviti dan road show ke seluruh negara sebelum menjelang 10 January 09' kelak .

Antara yang telah diputuskan ialah tarikh 2 November 09' akan diisytiharkan sebagai hari pelancaran HAPUS ISA 09' di Dataran MPAJ Selangor dengan mengedarkan sticker , t - shirt dan lain - lain . Pelancaran HAPUS ISA 09' akan disempurnakan oleh Tuan Guru Hj. Abdul Hadi Awang , Dato' Seri ANwar Ibrahim dan Lim Kit Siang .

Jawatan Kuasa HAPUS ISA 09' akan mengatur road show ke seluruh negara bagi memberi kesedaran sekali gus menyuntik semangat agar semua insan bangkit membantah undang - undang draconian yang masih diamalkan di negara kita ini sekaligus bermaksud untuk mobilisasi ummah agar mereka juga bangkit dengan segala keinsafan untuk menghapuskan ISA.

Tahun 2009 : Tahun Tanpa ISA

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Assalamualaikum..,

Alhamdulillah kami dari www.kampusnegara.net mewakili suara mahasiswa dalam dan luar negara menyokong penuh usaha murni ini, semoga mendapat pertolongan dan keredhaan Allah SWT.. amien..

P/s:Siaplah logo Hapus I.S.A 09' , InsyAllah kami akan sebar2kan...

"Dari Kampus ke Lapangan Umat"

Sekian, wassalam.

Mumayu
Admin KN

4:40 AM

 
Anonymous Anonymous said...

NGGAK PERLU DIHAPUS ISA ITU. KERNA IA BISA DIGUNA BAGI MENGEKANG KETERLAMPAUAN. KALAU MAHU DIHAPUSKAN, MESTI ADA UNDANG-UNDANG ISLAM TERLEBIH DAHULU. KALAU BELUM BISA LAKSANA UNDANG-UNDANG ISLAM BIARKAN DULU ISA DITERUSKAN. KAMU BELUM PEGANG PEMERINTAHAN, KAMU TIDAK BISA MENGERTI KEPENTINGANNYA. NANTI KALAU KAMU MEMERINTAH, BARU KAMU TAHU MENGAPA ISA ITU SATU KEBUTUHAN. SAMA JUGAK SEPERTI LAUNGAN HAPUSKAN JUDI DAN ARAK YANG KAMU PERJUANGKAN (SATU PERJUANGAN YANG TERPUJI) SEBELUM MEMERINTAH NEGERI-NEGERI. SETELAH BISA MEMERINTAH BAGAIMANA??? BISA KAMU HAPUSKAN ARAK DAN JUDI??? YA.. NGGAK BISA KAN... INI BUKAN PERSOALAN UNDANG-UNDANG, TAPI PERSOALAN IMAN.. SELAGI IMAN BELUM MANTAP, UNDANG-UNDANG TAK MAMPU MENGATASI MAKSIAT... POKOKNYA USAHAKAN IMAN RAKYAT SUPAYA SEMAKIN KUAT... TAPI MESTI INGAT... IMAN KEPADA ALLAH... BUKAN IMAN KEPADA PAS... JANGAN TERSILAP YAH..

7:21 PM

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home