" Perjuangan tidak akan berakhir hari ini sebagaimana ia tidak bermula hari ini "

Wednesday, November 12, 2008

WASIAT - WASIAT MEREKA

Imam Samudera

Ustaz Mukhlas

Amrozi

( klik gambar untuk besarkan )

12 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Assalamualaikum;

SATU:

Pernah sewaktu belajar di Indonesia dulu, Tok Guru Nik Abdul Aziz, Menteri Besar Kelantan, datang ke kota di mana kami belajar. Lalu kami para pelajar Malaysia tak kira UMNO, PAS atau apapun aliran dan fahaman politik, mengadakan pertemuan dgn beliau. Sebelum beliau berucap, kami mempersembahkan sebuah nasyid yg bertajuk "Ghurabak".

Ternyata nasyid tersebut begitu menyentuh perasaan Tuan Guru.

DUA:

Sabda Nabi saw, Islam itu asing dan kembali asing, maka beuntunglah org-org yg terasing tsbt.

Salah satu perkara yg menarik mengenai hadis Ghurabak ini adalah, para ulamak ketika mengupas mengenai hadis ini, mereka turut mengaitkannya dgn bbp hadis lain yg berkaitan seperti (lebih kurang ertinya);

Akan senantiasa dari kalangan umatku sekelompok org yg senatiasa mendapat kemenangan. Tidak menghalang mereka akan tindakan pihak2 “berkuasa” yg menekan / menzalimi mereka kecuali sedikit kesulitan….namun mereka tetap konsisten……Para sahabat bertanya, di manakah mereka, lalu jawab baginda MEREKA DI BAITUL MAQDIS ATAU SEKITAR BAITUL MAQDIS…dalam riwayat yg lain…MEREKA DI SYAM ATAU DI SEKITAR SYAM.

Hadis ini merupakan hadis soheh, riwayat Bukhari, Muslim dan Ahmad.

Siapakah “sekelompok umat” yg Rasulullah maksudkan ? Siapakah yg ada di Syam atau Baitul Maqdis ? Hizbut Tahrir ? Hamas ? Hizbullah ? Fatah ? Atau siapa ?

Nabi saw tidak memberikan nama kumpulan atau kelompok secara spesifik. So, tak de siapa boleh mengada-ngada mendakwa kelompok akulah yg Nabi saw maksudkan.

Namun begitu baginda telah menjelaskan ciri-ciri kelompok atau anggotanya secara jelas dan terperinci. Contohnya…mereka adalah org yg terasing. Terasing bermaksud berbeda dgn kebanyakan org. Contohnya ketika org mengagung-agungkan idealisme kufur spt demokrasi dan HAM dsbgnya tiba-tiba kelompok tersebut bercakap dgn idealisme yg berbeda iai tu Islam dan mengajak manusia meninggalkan “ajaran suci” demokrasi dan HAM. Hal ini persis spt keadaan mula-mula Nabi berdakwah di Mekah. Sehingga berkata org2 jahiliyyah..apa yg Muhammad sebut2 ni, tak masuk aqal…gilake….peliklah Muhammad ni ?

Ciri yg lain seperti…kelompok ini serta anggotanya selalu ditindas hanya kerana mereka mengajak manusia kepada agama Allah.

Ciri lain seperti…para anggotanya tetap konsisten berdakwah walaupun dizalimi dan ditindas.

Demikianlah beberapa ciri Da’i akhir zaman yg Nabi sebut-sebut tersebut. Jadi saya rasa kita patut mencontohi ciri-ciri kelompok atau org yg dimuliakan Nabi saw di akhir zaman ini. Walaupun mungkin bukan kita yg Nabi maksudkan…namun mudah-mudahan dgn mencontohi ciri-ciri hebat org terasing tersebut kita akan diredhai Allah Swt.

Kata ustaz Soleh, al Irsyad Chengal Lempong….berjuang utk Islam ni tak de yg mudah. Semuanya susah. Kalau kita nak berjuang dijalan Allah tetapi menimpikan yg mudah-mudah…silap. Jadi kita mohon kepada Allah supaya dibukakan jalan agar kita berjaya, walaupun terpaksa mengharungi liku-liku perjalanan yg susah.

Teringat tulisan syed qutb ketika menafsir ayat berpesan dgn kebenaran dan berpesan dgn kesabaran. Kata beliau kenapa berpesan dgn kebenaran dikaitkan dgn kesabaran ? Sebab, katanya lagi, sudah menjadi sunnatullah, berpesan dgn kebenaran tidak mudah, jalannya penuh ranjau dan duri, jadi Allah ingatkan…..sabar !

RIRK

4:44 AM

 
Anonymous Anonymous said...

Macam mana pulak dengan Hamas yg banyak dibunuh.

Kegerunan Israel/Yahudi hanya pada Hamas tidak pada Hizbut Tahrir.

Hizbut Tahrir tak masuk list dlm Israel samalah macam Jemaah Tabligh yg tak masuk list dlm Israel..

10:20 AM

 
Anonymous Anonymous said...

Assalamualaikum,

Ehh....betul ke. Kat mana saudara dapat maklumat tu. OKlah....tak guna mendabik dada akulah yg terhebat. Ya Allah....jauhkan diriku dari sifat riak, ujub dan takabbur.

Apa kata saudara terbang ke angkasa maya. Terbang dan terus terbang.

RIRK

12:27 PM

 
Anonymous Anonymous said...

THE RISE AND RISE OF HIZBUT TAHRIR

Sunday, 20 January 2008


Sitting in the best bar in Jerusalem about four months ago (it's called Sira, in case you're interested), I entered into conversation with a tall, ginger-haired young man who turned out to be a member of the Swedish contingent in the Temporary International Presence in Hebron (TIPH).

Our conversation ranged over the trials and tribulations of the life of a member of TIPH, the very large amounts of money he seemed to be making, and the merits of Jerusalem when compared with other cities in the region. An offhand remark he made concerning the political balance of power in Hebron turned the conversation from mildly interesting to memorable. I asked him if Hamas was gaining ground in the city of Hebron. He replied wearily that the fastest-growing political force in the city was not Hamas, nor any of the other well-known Palestinian political movements. Rather, the most notable and noticeable development on the ground in Hebron was the sudden and rapid rise in support for the Islamist party Hizb ut-Tahrir. Subsequent months have attested to the truth of my Swedish friend's unexpected claim. Hizb ut-Tahrir (the "party of liberation") is indeed growing in strength and visibility in the West Bank, especially in the areas of Jerusalem and Hebron. So what does the Hizb's emergence as a political factor mean, and what implications may it have (if any) for the future direction of events between Israelis and Palestinians? Hizb ut-Tahrir was founded in Jordanian-ruled Jerusalem in 1952 by a sharia court judge, Taqiuddin al-Nabhani. The party inscribes on its banner the goal of the restoration of the caliphate - the Islamic government established after the death of Muhammad in 632, and abolished by Kemal Ataturk in 1924.

The party wants the imposition of sharia law - eventually worldwide - and is in favour of the destruction of Israel. However, it sees this as the job of the conventional forces of the restored Islamic caliphate. The party has thus not employed the methods of terror attacks against Israelis, as favoured by other, more prominent Palestinian Islamist currents, such as Hamas and Islamic jihad. Hizb ut-Tahrir has grown from its beginnings in Jordanian Jerusalem into an international force, with branches in 45 countries in the world. It has achieved particular notoriety in central and southeast Asian countries, in particular in Uzbekistan and Indonesia. It has also come to prominence in western European countries - particularly in Britain, where a branch was established in 1986. A number of the best-known British participants in Islamist terrorism attended meetings of the group or one of its offshoots at certain stages of their trajectories. These include Omar Khan Sharif, who tried to bomb the Mikes Place bar in Tel Aviv in 2003, and the "shoe bomber", Richard Reid. In the Arabic-speaking world, Hizb ut-Tahrir was long regarded as an obscure, eccentric current. Some analysts saw its failure to place the Palestinian issue at the centre of its concerns as contributing to its marginality. This is now changing. In the West Bank in the last months, Hizb ut-Tahrir has held a series of successful events, which mark its entry onto the stage as a significant player in Palestinian politics. In early August, the party organised a number of mass rallies in the West Bank, including a gathering of 10,000 people in the town of Al-Bireh, and similar-sized rallies in Hebron and Ramallah. These took place under the slogan "The caliphate is the rising force", and coincided with similar gatherings held by branches around the world. The rallies followed a year of frenetic activity and growing prominence for the movement in the West Bank, which saw activists, for example, protesting against the establishment of a new mission school in Hebron in May, 2007 and organising demonstrations in protest at the Danish cartoons of Mohammed in October, 2006. What does the rise of Hizb ut-Tahrir among Palestinians imply? First, it indicates that the assumption over the last two decades that Palestinian politics was essentially a two-horse race between nationalist Fatah and Muslim Brotherhood/Hamas may be beginning to fray at the seams. More profoundly, the emergence of the movement raises a question over the optimistic scenario recently raised in some quarters, according to which once Islamist movements such as Hamas are tested in office and fail, previous, predominantly secular patterns of politics will re-emerge. It may well be that a deep, and profoundly significant "Islamisation" of the politics of the Arab world is taking place, the implications of which are only beginning to be glimpsed. Looking around the region, the wall-to-wall dominance of Islamist groups in opposition politics appears to attest to such a process.

Hizb ut-Tahrir itself may well end up being only one of many symptoms of this broader trend, all trying to ride the wave. Such a shift, if it takes place, would have severe implications for hopes of a consensual peace between Israelis and Palestinians, and for wider regional stability. A Fatah official I spoke with recently told me that in his view Abu Mazen was "the last Palestinian," whose failure would mean the emergence to prominence of a new brand of chaotic, rejectionist politics among the Palestinians. So had my Swedish friend - enjoying his weekend off in a west Jerusalem bar - revealed a dot on the horizon, indicating the approach of something new? It's too soon to tell, of course. But interested parties among both Israelis and Palestinians will no doubt be keeping a close eye on the activities of Hizb ut-Tahrir in the West Bank in the period to come. The opinions and views articulated by the author do not necessarily reflect those of Israel e News.


Source : Israel e-news

12:36 PM

 
Blogger Asyraf Aziz said...

adakah orang yg membunuh orng kafir yg tidak terlibat dlm memerangi islam syahid?fikir2kan

11:12 AM

 
Anonymous Anonymous said...

Al-Quds – Infopalestina: Para menteri Israel kemarin Ahad (25/5) meminta kepada pemerintah penjajah Israel untuk segera mengambil langkah strategis menghabisi perlawanan Hamas dan menolak dilakukan perundingan dengan mereka.

Wakil I PM Israel, Hayem Ramon menyatakan, pihaknya menolak perundingan dengan Hamas tapi harus dihabisi karena dianggap sebagai gerakan terorisme.

Sementara Menteri Meir Shatret menolak kesepakatan apapun dengan Hamas soal gencatan senjata. Ia menyerukan agar gerakan itu diperangi tanpa kompromi.

Di sisi lain, kepala keamanan Israel Yoval Dasken menyebutkan bahwa sangat kecil kemungkinan melakukan kesepakatan gencatan senjata dengan gerakan Hamas sebab Hamas mampu mengendalikan hukum dan sistem di Jalur Gaza meski gerakan ini tidak mau dan hanya berkonsentrasi memperkuat kemampuan militernya.

Dasken menegaskan bahwa tidak mungkin kondisi dibiarkan seperti ini di Jalur Gaza dalam waktu yang lama. Sebab jika Hamas dibiarkan besar akan menyebabkan kerugian besar pada militer Israel jika melakukan aksi militer ke Jalur Gaza. (bn-bsyr)

11:44 AM

 
Anonymous Anonymous said...

Sheikh Ahmed Ismail Yassin (Bahasa Arab: الشيخ أحمد ياسين) dilahirkan di desa Al Jaurah, pinggiran Al-Mijdal, selatan Jalur Gaza (sekarang dekat Ashkelon di Israel). Tanggal lahirnya tak diketahui secara pasti:menurut paspor Palestinanya, ia lahir pada 1 Januari 1929, namun ia telah menyatakan sebenarnya telah lahir pada 1938. Sedangkan sumber Palestina mendaftarkan tahun lahirnya ialah 1937. Saat masih kanak-kanak, ia dan keluarganya telah dipaksa menjadi pengungsi yang diakibatkan oleh perang dengan Israel pada tahun 1948.

Yassin mendirikan Hamas - al-Harakatul Muqawwamatul Islamiyah - dengan rekannya Abdel Aziz al-Rantissi dan Khaled Meshal pada tahun 1987. Sheikh Ahmed adalah seorang tuna netra dan juga seorang paraplegic akibat kecelakaan olahraga pada masa muda-nya sehingga beliau harus menggunakan kursi roda sepanjang sisa hidupnya. Ia merupakan pejuang Intifadhah, mujahid dakwah yang berjuang menegakkan Islam dan penghulu pejuang Palestina.

Sheikh Ahmed Yassin dibunuh pada hari Senin, 22 Maret 2004 ketika helikopter Israel menghantamkan 3 roket ke kendaraannya seusai solat Subuh.

11:48 AM

 
Anonymous Anonymous said...

Khamis, 13/11/2008 - Empat pejuang Palestin yang bergabung dalam Briged Al-Qassam, sayap bersenjata Hamas telah terbunuh sewaktu konfrontasi dengan askar-askar rejim Zionis disokong oleh tentera udara yang menyerang timur bandar Qarara di Khan Younis petang Rabu lalu.

Wartawan PIC berkata pesawat perang Israel melancarkan sekurang-kurangnya satu peluru berpandu dari udara ke sekumpulan pejuang Al-Qassam selain menawan pejuanng yang menyerang askar-rejim Zionis di kawasan pertempuran itu.

Wartawan itu juga menambah pesawat perang Israel juga melepaskan dua peluru berpandu ke sekolah Ma'arri di Qarara sementara sebuah kereta kebal Israel menyerang rumah-rumah di timur bandar itu namun tiada apa-apa kecederaan dilaporkan.

11:50 AM

 
Anonymous Anonymous said...

Khamis, 06/11/2008 - Batalion Izzudin Al-Qassam, sayap ketenteraan Hamas menyatakan telah menghujani penempatan dan tempat strategik Israel dengan 100 lebih peluru berpandu ketika tentera Israel menyerang wilayah tengah dan Khan Yunis di selatan Semenanjung Gaza.

Pihak Batalion Al-Qassam menegaskan, Rabu (4/11) bahawa pejuang Al-Qassam yang syahid adalah Mazen Nadlmi Abbas Sa’dah (32) dari Maghazi, Mahmod Thaha Abdur Rahman Baulsyah (21), Wajid Nidlam Hamzah Maharib (19), Muhammad Abdullah Muhammad Iwadl (26) Umar Salim Hidlr Ilmi (20), Umar Salim Darwisy Shalihiah (21).

11:53 AM

 
Blogger aliyas said...

salam ustaz,

mungkin ini tiada kaitan dengan topik tapi mohon ustaz ambil perhatian.

cuba tengok blog ni: http://pedestrianinfidel.blogspot.com/ kandungannya sangat kurang ajar! tolonglah berbuat sesuatu demi maruah Islam!

sekian, terima kasih.

12:12 PM

 
Anonymous Anonymous said...

Org Hamas bunuh org Fatah, katanya darah org Fatah halal,

Org Fatah bunuh org Hamas, katanya darah org Hamas halal,

Apa nak jadi dgn umat hari ini,

Sesama muslim berkelahi bahkan saling berbunuhan,

Tetapi dgn org kafir bercinta bagai nak rak sehingga sanggup menggadai maruah,

Parah...parah...parah

11:51 AM

 
Blogger lifeinside said...

tolong ustaz jangan samakan mereka yang menumpahkan darah sembarangan orang atas alasan berjihad di jalan Allah.

mereka tidak perlu bom satu kelab malam untuk membuktikan mereka memperjuangkan islam.

kalau mereka bom kelab tu mereka tak dapat apa2 kecuali mati katak.

7:55 AM

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

Links to this post:

Create a Link

<< Home