" Perjuangan tidak akan berakhir hari ini sebagaimana ia tidak bermula hari ini "

Saturday, June 23, 2007

ULASAN BUKU.

ULAMA' DALAM SOROTAN

PERJUANGAN KEMERDEKAAN


Antara buku menarik dan cukup bermanafaat untuk dibaca dan dikaji oleh ummat Islam mutaakhir ini ialah sebuah buku yang bertajuk : "ULAMA' dalam sorotan Perjuangan Kemerdekaan." karangan bersama al Fadhil Ustaz Riduan Mohd Nor ( B.A UM dan M.A UKM ) dan Saudara Mohd Fadli Ghani ( B.A UPM dan M.A UKM )

Buku ini melakar kembali sejarah agung para ulama' yang memperjuangkan kemerdekaan negara ke arah mendaulatkan Islam di atas tanahair . Sejarah yang kini di'gelap'kan dari pengetahuan umum malah tidak pula di'ajar' kepada pelajar - pelajar sekolah apabila membicarakan soal kemerdekaan negara .

Sebuah buku yang sarat dengan nota dan fakta sejarah yang sangat bernilai untuk dimiliki oleh setiap individu ummat Islam sebagai langkah membina kembali semangat juang yang kian luntur sekaligus menyempurnakan pengisian pasca merdeka melandasi roh perjuangan para ulama' silam .

Membaca buku ini , pasti sahaja mencetus semangat juang mendepani penjajahan kuffar yang masih berlangsung di era modern ini demi memerdekakan ummah berasaskan takrif atau definisi kemerdekaan menurut perspektif Islam .

Buku ini juga menjelaskan maksud sebenar perjuangan menuntut kemerdekaan oleh para ulama' serta dalam masa yang sama menjawab kenapa sejarah agung mereka di'gelap'kan dalam satu agenda besar pihak boneka penjajah untuk mengekalkan ideologi mereka.

Sementara negara sedang rancak mengatur aktiviti menyambut ulangtahun kemerdekaan negara bagi kali ke 50 dengan pelbagai aktiviti hiburan yang meleka dan melalaikan , sejarah ini wajib di fahami dan dihayati .

Dapatkan buku ini daripada al fadhil Ust. Riduan ( 019 372 8844 ) dengan harga RM 18 satu naskhah .

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

bagaimana untuk mendapatkan naskah ini? ada dijual di kedai2 buku ke?

11:13 PM

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home