" Perjuangan tidak akan berakhir hari ini sebagaimana ia tidak bermula hari ini "

Friday, August 15, 2008

MUKTAMAR
DEWAN PEMUDA PAS PUSAT KALI KE 49


Persembahan Tarian Naga di hadapan Pembarisan dan Tabik Hormat Saff Kepimpinan Dewan Pemuda PAS Pusat bersama Timbalan Presiden PAS Ustaz Nasharudin Mat Isa .

Persembahan Gendang Tradisi India


Beramah mesra bersama bekas - bekas Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat . Turut hadhir ialah Ustaz Abu Bakar Chik , Tuan Hj. Mahfuz Omar dan Hj. Roslin Abdul Rahman bekas Bendahari PAS Pusat . Kelihatan di dalam gambar ialah wakil gerakan Islam Filipina.

Ustaz Ismi bersama Muraqibul Am Ikhwanul Muslimin Jordan Dr. Hammam Said yang turut menjadi tetamu kehormat Muktamar Pemuda PAS Pusat kali ini . Turut hadhir ialah wakil - wakil gerakan Islam Maldive , Bangsa Moro dan Mynmar


Sahabat seperjuangan Ustaz Azman Syafawi , ustaz Kamal Saari dan Khairil Faizi


Khusyu' menghayati lagu rasmi PAS menjelang majlis Perasmian Muktamar Dewan Pemuda PAS Pusat kali ke 49


Lagu Negaraku turut di kumandangkan sebagai rasa hormat kepada negara dengan penuh semangat patriotisme .

Turut hadhir ialah Dato' Seri Ir. Nizar Jamaludin Menteri Besar Perak , Saudara Shamsul Iskandar Ketua Angkatan Muda Keadilan dan Ustaz Ahmad Awang sebagai Naib Presiden PAS.


Berada di atas pentas bukanlah bermakna kami lebih hebat dari yang berada di bawah . Nyata perjuangan sukar ini memerlukan semua pihak bergandingan mantap menuju matlamat perjuangan .


Sebahagian perwakilan dan pemerhati yang tekun dan istiqamah mendokong cita - cita perjuangan .


Kepimpinan adalah satu amanah yang wajib ditunai bukan jawawatan yang dibanggai.


Anugerah diberi kepada yang layak dan berjasa kepada perjuangan . Ianya bukanlah ganjaran tetapi sebagai motivasi agar terus mara dan maju dengan prestasi hebat dan pencapaian terbaik .


Khairi Faizi terus hebat dan lincah bersama Kelab Penyokong PAS . Kelihatan rakan - rakan Kelab Penyokong PAS bersama dalam muktamar kali ini .


Hero UITM Luqman sempat mengambil ruang untuk bertemu Yb. Ketua Pemuda bagi meluahkan pandangan dan suara warga UITM . Pemuda senantiasa mengambil pendekatan terbuka untuk mendengar dan berbincang dengan siapa sahaja serta berlapang dada dalam menerima teguran .


Doa wehdah yang dipimpin oleh Ustaz Riduan Mohd Nor terus bergema bersama semangat para pemimpin pemuda dan perwakilan jua tidak ketinggalan pemerhati bagi membesarkan Allah swt dan menancap izzah perjuangan yang tidak lagi berbelah bahagi .

Sejurus selesai bermuktamar dan seharian bermuhasabah , kami saling bersalaman dan berpelukan tanda sehati sejiwa meredah badai .


Teruskan perjuangan dan pulanglah dengan kesedaran dan semangat yang tinggi menerjah halangan dan menongkah arus ke arah menegakkan syariat di bumi Ilahi .


Sibuk melayan peminat yang mahukan tandatangan sebagai cenderahati di atas buku terbaru Feqhul Haraki "PERJUANGAN" yang dilancarkan semalam sempena majlis perasmian muktamar pemuda.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home