" Perjuangan tidak akan berakhir hari ini sebagaimana ia tidak bermula hari ini "

Monday, June 12, 2006

Salib dan Patung Hindu di dalam masjid?

BANTUL (Yogyakarta):

Pasukan Bulan Sabit Merah Malaysia (PBSM) yang kesini dalam misi membantu mangsa gempa bumi terkejut bila melihat kewujudan salib dan patung Hindu dalam sebuah masjid ketika hendak menunai solat zohor di sebuah perkampungan dekat sini semalam.

Seorang anggota pasukan PBSM, Jeffrey Hassan berkata setelah pasukannya memberi bantuan rawatan kepada mangsa-mangsa di perkampungan Gepoko,mereka bersiap-siap untuk melakukan solat zohor.

"Saya bertanyakan orang kampung di mana letaknya masjid dan mereka menunjukkan arahnya. "Tapi, alangkah terkejutnya kami, sebaik masuk ke masjid kami lihat sebuah salib, lambang penganut Kristian, dan patung Hindu di dalamnya," kata Jeffrey. "Kami tak jadi solat, lalu bertanyakan orang kampung bagaimana perkara sedemikian boleh terjadi," katanya. "Itu biasa aja. Sememangnya telah lama kami lakukan begitu.

Kami di sini berkongsi melakukan ibadat dalam satu masjid," kata seorang penduduk. "Pada hari Jumaat masjid itu digunakan oleh orang Islam, Ahad oleh orang Kristian dan Selasa untuk orang Hindu," katanya.

Sumber : BERNAMA

1 Comments:

Blogger Khaleel said...

assalamualaikum wbt,

begitulah...ketentuan-NYA, Allah tidak akan menurunkan bala secara cuma-cuma...pasti ada pengajaran di sebaliknya.

6:56 PM

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home