" Perjuangan tidak akan berakhir hari ini sebagaimana ia tidak bermula hari ini "

Friday, October 17, 2008

NAJIB MENUJU TAKHTA
DENGAN IMEJ YANG SANGAT BURUK

Hari ini setuju atau tidak , penganalisis politik terpaksa melihat kehadhiran Najib dan kemnya menuju takhta pemerintahan negara .

Bagi pihak PAKATAN RAKYAT pastinya usaha masih giat dan gigih digerakkan untuk merebut takhta tersebut.

Saya percaya , Abdullah Badawi tentu sahaja mencongak strategi agar tidak "terlopong" begitu sahaja setelah beliau "terpaksa" merencana pelan peralihan kuasa .

Pertukaran potfolio dari Kewangan kepada Pertahanan sebelum beliau berundur sebagai Presiden UMNO pun dilihat sebagai salah satu strategi yang dicongak oleh Pak Lah . Kita juga kena ingat , Pak Lah belum membuat sebarang kenyataan atau pelan untuk berundur dari jawatan Perdana Menteri , yang disebut ialah hanya Presiden UMNO .

Turut menambah daya tarik pemerhati politik ialah kebelakangan ini isu atau skandal yang membelenggu Najib bukan sahaja diungkit dan didedah kembali tetapi juga satu demi satu skandal baru didedah dengan lebih terperinci . Terbaru isu pembelian Eurocopter RM 2.3 bilion.

Walaupun skandal itu didedah oleh pihak PAKATAN RAKYAT , tetapi tidak mudah untuk kita mengenepikan peranan Pak Lah setelah mengambil alih Kementerian Pertahanan .

Najib disebut sebagai tokoh dan bakal Perdana Menteri ke 6 . Saya sendiri tidak dapat menyembunyikan kebimbangan justeru Najib adalah seorang tokoh yang kaya dengan skandal yang mampu menggugat kestabilan politik dan ketenteraman tanahair .

Saya percaya , masyarakat awam diluar juga turut menyimpan rasa bimbang . Al Tantunya terus menghantui laluan politik tanahair khasnya Najib . Nampaknya tak mudah juga Najib ingin menduduki takhta Perdana Menteri .

Tambahan pula , Perdana Menteri lain sebelum ini secara umumnya menaiki takhta dengan imej yang baik dan bersih . Hanya di akhir pemerintahan mereka baru terserlah segala kepincangan dan tembelang . Berlainan sekali dengan Najib , belum pun menapak ke kerusi takhta tersebut , dirinya telah bergelumang dengan skandal yang mempalit imej kotor dan buruk . Tu , belum kita cerita pasal isterinya yang juga bakal menjadi "first lady" , kini telah mendapat jolokan "Imelda Malaysia"

Dari segi imej yang ada pada Najib hari ini , saya pun tak nampak slogan apa yang akan dibawa oleh beliau setelah Mahathir dulunya berjaya memukau rakyat dengan slogan Islamisasinya sehingga turut mendorong Dato' Seri Anwar menyertai kabinet Mahathir pada waktu itu . Begitu juga dengan Pak Lah yang mendapat jolokan Mr. Clean bersama slogan Islam Hadhari mampu "menyihir" rakyat sehingga memberi kemenangan besar kepada UMNO.

Najib sekarang ? dengan imej Najib al Tantunya , mampukah Najib menongkah cabaran menuju Takhta . Nabil kata Lu Pikir lah sendiri !!

Jangan pandang rendah pada keupayaan PAKATAN RAKYAT !!

8 Comments:

Blogger Anak Bulan said...

salam ziarah,

anak bulan

Bulan Penuh 2012

11:03 PM

 
Blogger al-Balingi said...

Salam ukhuwwah..

Betol tu..kenapa segala skandal Najib bocor dgn begitu mudah..

1) Kes Altantuya
2) Kebocoran SMS antara Najib dan Dato'Shafee.
3)Pembelian Eurocopter.

Ada2 usaha menyekat Najib ke Putrajaya ni. Takkan Khairy dan budak tingkat 4 akan berdiam diri. Mustahil.

3:33 PM

 
Anonymous Anonymous said...

Assalamualaikum Ustaz. Maafkan saya terlebih dahulu kerana komen saya di bawah ni mungkin kasar. Kalau ustaz nak delete saya redha.

Yang saya nak komennya, ustaz tak yahlah ulas benda-benda macam ni. Tak sesuai dengan taraf ustaz sebagai orang alim, yang banyak tahu mengenai agama.Bagi je lah kat budak-budak PAS yang mengaji akademik kat u tu.

Ustaz lebih sesuai menyampaikan ilmu-ilmu agama sebagaimana yang ustaz tulis mengenai tahaaluf itu. Tulis tafsir quran ke dsb. Isu-isu politik yang membabitkan maruah orang ni tak yah lah ustaz sentuh. Orang yang jahil, Tuhan tak marah sangat kalau buat salah. Tapi, orang alim kalau buat salah.. ustaz pun tahu kan.... Sentuh peribadi orang ni salah ustaz... Nanti orang kata ustaz ada sifat takabbur pulak.. sebab di antara petanda orang ada sifat takabbur ialah memandang rendah terhadap orang lain. SAYA HARAP USTAZ DELETE KOMEN NI, SETELAH BACA. Semoga Allah ampunkan saya dan ampunkan ustaz.

7:45 PM

 
Anonymous Anonymous said...

Salam, Saya juga setuju dengan En Anonymous. Lepas baca yang saya tulis nie pun boleh delete juge. Saya tak faham bagaimana kita boleh bercakap tentang perkara-perkara sebeini yang bersifat spekulatif yang menjadi makanan juru-juru kempen politik parti kotor yang tak kira halal haram. Amalan berkata yang baik atau diam patut menjadi pegangan. Penegak keadilan wajib dengan bukti dan dalil tak boleh semata-mata atas sensasi. Kalau ada bukti baru berani berkata-kata

9:50 PM

 
Anonymous ruyom said...

The truth is that Umno has ruled supreme for the last 50 years. It always got its way because the dominant ethnic majority of the country always supported its policies.

The state of the nation is corrupt, racist, discriminatory, abusive, unjust, inefficient, and backwards. If Malaysia stinks then it is because Umno stinks.

If the "morals of the country" stinks, then it is because the morals of Umno politicians stinks.

I won't even discuss the morality of explosives and murder of foreign nationals as most people seem to be able to tell the difference between right and wrong in this instance.

Instead, I shall talk about Umno corruption and Umno racism as the former will occasion the disastrous downfall of this nation, and the latter will be the downfall of the Malays.

Umno teaches that it is just to discriminate against all non-malays and non-Muslims - jobs, education, schools, colleges, universities, business opportunities, government contracts, taxes, and even finding a cemetery to bury the dead.

Umno teaches that it is right to discriminate on the basis of a person race, culture, language or religious belief.

In front of non-malays, it speaks of tolerance and unity in diversity, and in front of malays it speaks of race, religious, cultural and language supremacy, and the glorification of power and ethnic subjugation.

Bung Mokhtar leadership role as characterised by a yobbish machismo, obscene gestures, medieval attitudes towards women and minorities, and strutting bigotry within Umno is not only not an accident of chance, but an exemplary example of Umno appeal to the baser instincts and darker fantasies of its ethnic constituency.

To the vernacular schools it gives a pittance for support, and to malay language schools, there is no need to be diplomatic and call them "national language" schools, it gives 100% support.

As for English-medium schools, the type that made Malaysia education the best in South East Asia, and our school leavers the most sought after anywhere in the civilised world, they were made extinct, courtesy of Umno language and cultural supremacist fantasies.

So we are left with unemployable graduates with deplorable job skills and prospects.

Umno policies caused a brain drain to Australia, New Zealand, UK, Canada, and the US.

Umno language supremacist policies caused the extinction of the best high quality education that Malaysia and the malays would ever know.

Umno perversion of the very idea of meritocracy in favour of racist discrimination has ensured the lack of meritocractic competition for all Malaysians.

Sooner or later, the malays will realise that denying meritocracy to non-malays guarantees that there can be no meritocracy for malays even within their own community.

The fact that there is no notable inferiority complex nor entitlement complex or NEP dependence amongst the non-malays is no accident.

If the non-malays were the dominant ethnic majority, and they had an Umno-like racist party to lead them with promises of ethnic supremacy, racial discrimination and ethnic privileges, then I believe they would have lost their self-confidence, self-respect and self-belief too.

Farish Noor once said "Umno ternak melayu untuk disembelih".

I agree, and if the dominant ethnic majority fails to see past Umno seductive promises of ethnic supremacy and false gods of ethnic aggrandisement, then we are all finished.

9:02 AM

 
Anonymous vesewe said...

When will be the good day the Orang Asli come forward to utter their rightful word - "you all go back to your land of origin and leave us alone". Then malays, Indians and Chinese etc, can all pack and leave Malaysia for good.

9:06 AM

 
Anonymous romsam said...

The ruling coalition has enjoyed an almost unbroken 50 years of 2/3 majority in parliament. The only time this overwhelming majority was lost was in 1969.

Immediately, the race riots were triggered, parliament was suspended and the National Operations Council (with 100% control) installed. The semblance of democracy was only restored after the major opposition parties were sucked into a new and larger coalition and the 2/3 majority regained.

The ruling coalition operates on the whip principle - component parties and representatives must toe the official line. Under no circumstances is a wakil rakyat allowed to vote according to his conscience or according to the mandate the people he represents gave him.

So what has 50 years of 2/3 majority given us?

* The Malaysia Constitution has been amended some 690 times. The USA has been in existence for more than 200 years and their constitution was only amended 27 times.

* The Malaysia Constitution is amended for matters as trivial as extending the term of office on the Elections Commission officer, simply to avoid facing rejection by the Agung.

* Because of the overwhelming power available to the executive, the judiciary has been emasculated and corrupted, the legislature has been reduced to a rubber stamp, the powers of the Agung have been clipped.

* The legal system is a sad joke, serving only further the desires of the ruling clique.

* The Elections Commission serves only to ensure that the ruling clique is returned to power.

Look at the statistics:

· In the last election (2004), Barisan Nasional received only 63.8% of the popular votes but has 91% of all parliamentary seats. All due to gerrymandering, phantom votes, voter relocation, voter substitution - there are even suspicions of ballot box stuffing.

· Umno received 35.9% of the popular votes, has 50% of the parliamentary seats and holds 71% of the ministerial positions. The other members of the coalition have been reduced to running dogs, wagging their tails and begging for scraps.

· Little Napoleons have been allowed to run rife and the rights of non-malay, non-Muslim communities have been trampled upon.

· The wakil rakyat do nothing even when constitutional amendments threatening these rights are proposed. It is left to the opposition members to highlight these alarming matters and try to prevent total steamrolling.

· Meanwhile, it is not like the rights of all malays are really being addressed. Claims of hardcore poverty among rural malays indicate that wealth distribution is not making real headway.

· Under the umbrella of the NEP, wealthy Umno leaders continue to steal the wealth of the country, feeding pittance to the people. And the malays are being deprived of the ability to compete and gain new skills.

· Under the shield of the NEP, incompetent people (skilled in politicking) are given promotions while capable people are being deprived of the opportunity to lead.

· Major national corporations and companies are blundering from error to error. We have lost our competitive edge in practically every field.

Change may not necessarily be better.

If we want to become better, we must want change.

We hold that power.

9:10 AM

 
Anonymous Anonymous said...

Bahasa apa yang korang pakai ni wahai Ruyom,Vesewe dan Romsam ?. Tak de orang yang tak buat salah bang ooi.. ! tambah-tambah dalam keadaan yang dicipta penjajah. Kalau ko orang tu bagus sangat pasal pulak idea-idea pemikiran tuan-tuan kamu yang kamu jilat tu tak boleh bertahan sepanjang satu abad pun. Dah le tu. Dunia hiruk pikuk gegak gempita dengan krisis.

Kita kena tengok balik sejarah, semua kita. Tak payahlah nak mengata orang, kita sendiripun pernah jadi barua Imperialis jugak. Bila sedar tu.. kita sama-sama berpesan dengan kebenaran.

Ni aku nak cakap bahasa asing kamu tu sikit. Leave that sticking legacy of yours and your foreign master and embrace the way of Islam the one and the only true religion of God. Accept what ever that He imposes to you through His Prophet saw and the Qur'an and the trusted Muslim Ulema of Ahl Sunnah Wal Jamaah. Don't be like hipocrites, other wise you won't see the light.

Tanggungjawab kita hanya untuk membentangkan kebenaran dan kebenaran dan kebenaran, yang memberi kuasa bukan kita...

WaLlahu'alam

9:42 AM

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

Links to this post:

Create a Link

<< Home