" Perjuangan tidak akan berakhir hari ini sebagaimana ia tidak bermula hari ini "

Saturday, December 29, 2007

OKB 2 ( Orang Kena Banjir 2 )



Meskipun sibuk bertugas dan penat meredah halangan , solat dan munajat adalah pemangkin kepada gerakkerja AMAL . Semoga Allah memberkatimu menetapkan pendirianmu di landasan suci ini.


Setelah rumah dan kampung halamannya ditenggelami banjir besar , anggota AMAL ini tahu di mana darat untuk ruku' dan sujud kepada yang maha esa. Sabarlah ! Segalanya bermula dengan hikmah yang tak siapa mengetahui kecuali Allah Jalla wa A'ala .


Tantawi : Saya nak hantar Rendang dan Pulut Kuning buat juadah OKB sempena Aidil Adha ini . Boleh saya agihkan sekarang ?

Tok Empat : Semua barang hendaklah diletakkan dalam setor , kami ada Jawatankuasa yang akan mengagihkannya kelak .

Tantawi : Masaalahnya , makanan kami ni ( daging korban ) telah siap masak dan tidak boleh disimpan lama , bimbang basi ! Eloklah bagi sekarang dan rendang ni pun masih panas .

Tok Empat : ( Senyap ) dan tak lama kemudian beliau keluar naik kereta

Orang Tak dikenali : ( tiada dalam gambar tapi Pak Razak ahli Rombongan kami kenali lelaki itu kerana sekampung dengannya) Kami tak terima makanan yang dah siap masak , bimbang keracunan !!

Tantawi : Sampai hati ! Kami sepagi memasak rendang dan pulut untuk dibahagi kepada OKB , masih panas lagi nih .

Orang Tak dikenali : Kami memang tak terima makanan yang sudah siap dimasak , minta maaf !

Tantawi : Tak mengapalah , kami beri kepada orang kampung yang lain dan memerlukan .


Sedang memunggah masuk rendang dan pulut kuning pada hari raya kedua aidil adha untuk dihantar ke Pusat Perpindahan OKB di Ubai .


Semua jalan terputus ditenggelami air sedalam 4 ke 5 kaki untuk memasuki ke perkampungan Ubai . Bot inilah menjadi kenderaan utama dalam saat begini .


Berat juga bot ini . Semoga kami selamat sampai ke Ubai dengan meredah air dan arus deras yang mungkin memakan masa sejam untuk sampai ke Ubai dari disini ( dekat Penjara Penor ) . Amin !

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home